Kekayaan bukanlah satu dosa dan kecantikan bukanlah satu kesalahan.. Jika anda memiliki keduanya janganlah anda lupa pada Yang Maha Berkuasa...

Friday 5 September 2014

Vitamin C untuk kulit yg cerah sekata


Kenapa kita perlukan vitamin C ye?
Obviously sebab nak kulit yang cantik la kan..kan kan ;p  

Bagi yang sering bersin2 terutama di waktu pagi, sangat elok jika amalkan pengambilan vitamin C setiap hari bagi membantu anda mencegah jangkitan dan selsema.
Ada kawan saya cakap, lepas consume vitamin c shaklee ni, dia dah tak bersin pagi2..alhamdulillah..
Saya pun suka amalkan vitamin C ni. Selain makan, saya juga amalkan masker vitamin c. Best! Masker murah dan berkesan! Nak resepi? ^__^

Anda rasa anda perlukan vitmain c tak? Sebenarnya semua orang perlukan vitamin c. Terutamanya: 

1. Perokok apatah lagi perokok tegar. Radikal bebas merbahaya yang terkandung dalam rokok itu sendiri menyebabkan kandungan vitamin c dalam badan akan menyusut lebih cepat dari biasa.

2. Sesiapa sahaja yang mudah stress. Sebab apa? sebab.. bila kita stress, vitamin c dalam badan akan musnah.

3. Wanita yang mengambil pil perancang, kerana pil perancang itu sendiri akan menyerap vitamin c. Akibatnya vitamin c akan musnah dengan cepat dalam badan.

4. Sesiapa sahaja yang nak kulit cantik cerah berseri/ yang mengalami masalah kulit/eczema. Vitamin C akan membantu pembentukan kolagen kulit yang sihat dan memperbaiki tisu kulit

5. Orang yg inginkan kesihatan yang baik kerana vitamin c akan menyokong sistem imun dalam badan dan akan mengurangkan demam selsema yang berpanjangan. Satu family perlu ambil vitamin c ni tau!

Kenapa vitamin c ni cepat musnah ye? 

Sebabnya ia merupakan vitamin larut air. Jadi ia senang musnah dalam keadaan tertentu seperti stress dan keadaan cuaca yang panas. 
Badan kita juga hanya mampu menyerap 100mg vitamin C dalam satu-satu masa. 
Di sini la specialnya Sustained Released Vita- C Plus Shaklee ni. Vitamin C dilepaskan perlahan-lahan di dalam badan, supaya kandungan 500mg bagi setiap biji vitamin C yang kita ambil tu tidak membazir akibat badan tak sempat nak serap. Ambil vitamin C 1000mg sekali pun, kalau tak ada formula sustained released ni, tak berbaloi kan? Opppss!!
 Sustained Release Vita-C Plus
  • Sustained Release Vita-C adalah pilihan paling tepat yang mampu bertindak sepanjang hari bagi membekalkan semula vitamin C yang hilang daripada tubuh disebabkan oleh aktiviti harian.

  • Sustained Release Vita-C 500mg dengan rumusan serba semula jadi ini memenuhi keperluan vitamin C tubuh, serta amat penting untuk menyihatkan tulang, gigi, gusi dan seluruh tubuh secara amnya.*

  • Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.
  • * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 

Antara fungsi Sustained Released Vita C Shaklee : 

ღ Merangsang pembentukan KOLAGEN. Agak2 tak ada budget nak beli kolagen, kita konsisten makan vitamin c ni ye, boleh merangsang pembentukan kolagen tau!

ღ Memperbaiki sistem pendarahan. Tahukah anda, kekurangan vitamin C boleh menyebabkan gusi berdarah, lebam di kulit, luka lambat sembuh, kulit kering, ruam dah kulit menjadi kasar.

ღ Membantu meningkatkan sistem imun badan, ia memulihkan alergi hidung, kulit dan asthma, dan mengurangkan simpton selsema. Sebab tu la bila kita selsema, kita digalakkan ambil vitamin C kan?

ღ Mencantikkan kulit. Pengambilan vtiamin C yang konsisten setiap hari mampu membantu anda untuk mendapatkan kulit yang cantik, cerah sekata(cerah satu badan tau, bukan muka sahaja), melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi. Pigmentasi ni la punca JERAGAT tau! 

ღ Memerangi kanser. Ia merupakan anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.

ღ Memperbaiki insomnia, di mana keadaan seseorang yang mengalami masalah sukar untuk tidur. Pengambilan vitamin c setiap hari juga mampu membantu mengurangkan stress dan masalah mental seperti keresahan.

ღ Mengekalkan kolesterol sihat dalam badan. Ia mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah. Sesuai untuk yang sering mengalami masalah hidung berdarah di mana vitamin c mempu menghalang pendarahan dalam hidung.

 

Klik untuk dapatkan Sustained Released Vita-C Plus anda hari ini :)
Untuk sebarang pertanyaan, 
PM/ SMS/ WhatsApp 0196291331

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...