Kekayaan bukanlah satu dosa dan kecantikan bukanlah satu kesalahan.. Jika anda memiliki keduanya janganlah anda lupa pada Yang Maha Berkuasa...

Monday 10 November 2014

Sihatkah kita?

 
Pernahkah anda terfikir yang anda tak tahu apa masalah kesihatan yang anda alami? yela, kadang tu kita memang tak tahu adalah kita betul-betul sihat atau ada masalah kesihatan yang kita tak tahu kan? Kita tak tahu adakah cukup bekalan nutrisi dan vitamin yang kita perlukan setiap hari? 

Ditambah pula dengan gaya hidup masa kini yang sememangnya menyebabkan kita lupa untuk lebih memberi perhatian pada aspek kesihatan diri sendiri dan juga insan tersayang.. Mana taknya, hari-hari sibuk, sibuk dengan kerja, rutin harian yang tak pernah ada titik noktah. Akibatnya, makan entah ke mana, kesihatan entah ke mana. Kalau makan pun tak sempat nak fikir adakah apa yang kita makan tu berkhasiat? Cukupkah nutrients yang diperlukan badan kita? 

Seeloknya, kita perlu jalankan medical checkup secara berkala sekurang-kurangnya setahun sekali bagi memastikan kita tiada penyakit yang berbahaya. Sekarang kan banyak kes yang tiba-tiba je meninggal, tiba-tiba je dalat tahu ada sakit kronik. Dah macam silent killer dah.

Sebelum penyakit datang menjengah, eloklah kiranya kita membekalkan apa yang badan kita perlukan secukupnya. badan yang cukup nutrisi dan vitamin sangat membantu untuk kita mendapat tubuh badan yang lebih sihat dan insyaAllah jauh dari penyakit, terutamanya penyakit yang berbahaya.

Perlu kita ketahui bahawa, sel-sel di dalam badan kita ni akan mati apabila tiba masanya, iaitu apabila ia sudah tidak sihat ataupun rosak.Sekiranya badan kita tidak mendapat cukup vitamin, sel rosak yang sepatutnya mati tu tak akan mati. Apa bahayanya keadaan ini? 

Sifat sel-sel dalam badan kita ni akan duplicate sel yang sedia ada bagi membentuk sel baru, macam copy paste. Oleh sebab itu, jika sel yang tak sihat atau rosak tu tak mati, sel-sel baru akan duplicate sel yang rosak tadi tu. Dan bila sampai satu tahap di mana terlalu banyak sel-sel yang tak sihat ni di dalam badan kita, that is the trigger point yang kita akan disahkan mempunyai penyakit. Lagi bahaya, KANSER. 

Di sini la pentingnya kita bekalkan apa yang diperlukan badan kita. Kita nak pakai lama kan? InsyaAllah jika umur panjang :)

Nak bekalkan vitamin yang cukup untuk badan anda? 

Kami menyediakan Set Optimum bagi mereka yang mementingkan kesihatan. Tiga vitamin asas di dalam set ini membantu kepada pembinaan tubuh badan yang sihat dan sistem imuniti yang kuat serta penjagaan mental yang baik. Ia mampu membantu meningkatkan tenaga dan mengurangkan stress.

Set Optimum
1. Vita Lea :
- Merupakan multivitamin tertua di dunia..mengandungi 28 vitamin dan mineral penting untuk kesihatan
- Penambahan tenaga segera, kecergasan tubuh dan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus
- Keupayaan sistem produktif, sesuai bagi remaja dan kanak-kanak yg sedang membesar
- Pelengkap nutrisi harian
- Sangat membantu dalam stimulasi metabolisme dan melambatkan penuaan
- Elemen penting pada sel tubuh
- Melindungi organ seperti melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.
- Sesuai bagi mereka yang malas untuk telan banyak vitamn

2. B Complex
- menukar makanan kepada tenaga. Ia membantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan.
- mengelakkan stress dan tekanan dengan memastikan kesihatan fungsi saraf. Meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.
- menggalakkan tumbesaran yg sihat dan normal bagi bayi dan kanak - kanak.  

- Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kerosakan otak atau tulang belakang.
- membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.
- baik untuk mata, mencegah anemia, meredakan senggugut dan banyak lagi kelebihan lain.

3. Sustained Released Vita C
- Membekalkan 500mg Vitamin C yang ditambah dengan rose hips dan bioflavonoids complex.
- Rose hips dan bioflavonoids ni membantu meningkatkan lagi fungsi vitamin c apabila masuk kedalam tubuh badan kita.
- Membantu dalam meningkatkan sistem imun badan
- Elok untuk kulit. Pengambilan yang konsisten dalam jangka masa yang panjang akan mencerahkan kulit seluruh tubuh.


Klik untuk order.
Klik untuk order
Sebarang pertanyaan, tinggalkan komen atau boleh sms/whatsapp ke 0196291331 -fiza

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...