Kekayaan bukanlah satu dosa dan kecantikan bukanlah satu kesalahan.. Jika anda memiliki keduanya janganlah anda lupa pada Yang Maha Berkuasa...

Tuesday 4 November 2014

Tips nak kurus untuk ibu menyusu.

menyusu dan slim

Sudah menjadi kelaziman untuk ibu hamil yang risaukan berat badan selepas bersalin, lebih-lebih lagi mereka juga perlu untuk menyusukan bayi mereka. Bila dah menyusu, mesti la perlu makan yang berkhasiat dan tak boleh skip makan kan?

Sedikit tips yang boleh saya kongsikan bagi memastikan berat badan anda kembali kepada sebelum anda hamil. Perlu ikut dan jangan risau, kerana aktiviti menyusukan bayi juga akan membakar kalori dan ia akan membantu anda untuk slim kembali.

1. JANGAN SESEKALI skip masa makan utama (breakfast, lunch, dinner). Terutamanya sarapan pagi. Sangat - sangat penting tau! Ia penting untuk membekalkan tenaga harian anda. Dan jangan tak tahu, jika anda skip waktu sarapan, ia akan menambahkan lagi peluang anda untuk gemuk! 



2. Snack time. Ambil healthy snack ketika tea break seperti buah-buahan atau salad. Bukannya jajan atau kerepek ye..HEALTHY means sihat! diulang sekali lagi..SIHAT ye puan-puan.

3. Water intake. Sila minum air kosong yang banyak di antara waktu makan terutamanya apabila rasa mcm laparrr je(lapar sikit-sikit). Air kosong, bukan air sedap-sedap yang berperisa bagai tu tau. Amalkan sekurang-kurangnya 2 liter sehari. Lagi banyak laaagi bagus! Pengambilan segelas air masak 30 minit sebelum makan juga membantu anda untuk tidak makan terlalu banyak.

4. Exercise. Lakukan senaman ringan setiap hari. Seminggu sekali atau berkala. Paling-paling pun, gunakan tangga sebagai alternatif kepada lif. Ia juga dapat membantu jantung anda lebih sihat.
5. Kerapkan penyusuan/mengepam susu untuk menggalakkan penghasilan susu ibu dengan lebih banyak. Bonusnye ia dpt membakar 200-500 kalori sehari.haaa byk tuuu kan.

6.  Pengambilan vitamin yang membantu anda lebih bertenaga dan membakar lemak dengan lebih berkesan, dan juga memberi anda rasa kenyang agar anda tidak 'mentekedarah' masa makan.




Kurus Ibu Menyusu

Hubungi kami untuk dapatkan tips dan nasihat dalam pemilihan vitamin yang sesuai untuk anda. 
SMS/WhatsApp : 0196291331

Klik untuk order

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...