Kekayaan bukanlah satu dosa dan kecantikan bukanlah satu kesalahan.. Jika anda memiliki keduanya janganlah anda lupa pada Yang Maha Berkuasa...

Monday 3 February 2014

Diabetes punca sakit jantung?

 
Penyakit diabetes atau dlm erti kata lainnya kencing manis merupakan penyakit yang berpunca daripada kandungan gula yang tinggi dalam darah. Biasanya, paras gula dalam darah dikawal oleh pankreas yang menghasilkan hormon insulin.Kekurangan insulin akan menyukarkan proses untuk mengeluarkan gula dalam darah dan akan menjejaskan sel dalaman untuk membekalkan tenaga.

Terdapat dua jenis diabetes iaitu diabetes jenis I dan jenis II. Diabetes jenis I (Insulin Dependent Diabetes Mellitus) berpunca daripada kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas atau tiada penghasilan langsung.
Biasanya, penghidap diabetes jenis I mula mendapat simptom penyakit ketika zaman remaja atau sebelum mencecah usia 40-an. Dek kerana kegagalan penghasilan insulin oleh badan, pesakit memerlukan suntikan insulin dan rawatan bagi mengawal tahap glukosa darah.
Diabetes jenis II berlaku apabila badan tidak menghasilkan insulin atau tidak menggunakan hormon insulin dengan baik. Kerap berlaku di kalangan individu yang berumur 40 tahun ke atas.

Pesakit diabetes perlu mengambil ubat-ubatan dan suntikan insulin untuk mengawal paras gula dalam darah mereka. Selain daripada itu, sgt disarankan pesakit2 diabetes mengamalkan pemakanan yang seimbang, kurangkan berat badan dan bersenam. Amalkan kehidupan yg sihat untuk kesihatan yg lebih baik ^_^

Mesti pernah dengar penyakit 3 serangkai kan? Kencing manis, jantung dan darah tinggi.. Kalau dah kena kencing manis tu, mesti org akan cakap lepas ni confirm akan kena sakit jantung..huhuhu.. Sebenarnya, diabetes bukanlah penyebab sakit jantung, TETAPI ia merupakan kesan sampingan daripada pengambilan ubat-ubatan kencing manis. Ini kerana ubat adalah jenis drug (dadah) yang bukan komponen tubuh. Ia mengurangkan simptom sesuatu penyakit tapi mempunyai kesan sampingan.

Oleh itu, sgt la perlu kita menjaga kesihatan supaya tidak terkena kencing manis.. Bagaimana? Semestinya mengawal apa yg masuk ke dalam perut kita tiap2 hari. Punca diabetes atau kencing manis sememangnya berkait rapat dengan diet seharian kita. Kurangkan pengambilan gula, kawal kalori intake, amalkan kehidupan yg sihat dgn bersenam dan sebagainya.

Bagi yg dah disahkan pengidap kencing manis, perlu la segera mengawal pemakanan sebelum terlambat sehingga penyakit 3 serangkai pula yang menjengah. 

Vitamin Shaklee untuk membantu pesakit kencing manis
Sangat2 disarankan pengambilan tonik ajaib Vivix
vivix shaklee
 - Ia merupakan supplemen anti-penuaan terbaik di dunia yg membantu memelihara kesihatan jantung, otak, sistem imun, perlindungan antioksidan, peningkatan tenaga, kesihatan dan kesejahteraan.
 - Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin sekaligus tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah
- Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh; Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes/kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim

Selain daripada vivix, anda juga boleh mengamalkan GLA Complex, B Complex, dan juga Zinc Complex.
set diabetes
GLA COMPLEX - menghalang komplikasi diabetes. Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

B COMPLEX - menukar makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan.

ZINC COMPLEX - membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetes.

Berminat?? Leave your comment..atau.....  
SMS/WhatsApp : 0196291331  Khidmat nasihat percuma ツ

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...